كلمات اغنية ادينا ماشيين مصطفى كامل

كلمات اغنية ادينا ماشيين مصطفى كامل مكتوبة وكاملة

كلمات اغنية ادينا ماشيين

أَدَّيْنَا مَاشِيَيْن مَعَ الْأَيَّامِ وَيَوْم وَرَا يَوْم بنتعلم
وكداب اللى فاكر نَفْسِه فِى دنيتنا دى مُعَلِّمٌ

أَدَّيْنَا مَاشِيَيْن مَعَ الْأَيَّامِ وَيَوْم وَرَا يَوْم بنتعلم
وكداب اللى فاكر نَفْسِه فِى دنيتنا دى مُعَلِّمٌ

آمنا اللى مالوش أمان وكبرنا الصغيرين
وحبينا اللى غدر وخان وعلينا فى الكدابين
واللى عملوا وِلاد حلال طلعوا ف الأخر شمال
على رَأَى المثل اللى قال غلطة الشاطر بألف
وحرص قبل ما تسلم

أَدَّيْنَا مَاشِيَيْن مَعَ الْأَيَّامِ وَيَوْم وَرَا يَوْم بنتعلم
وكداب اللى فاكر نَفْسِه فِى دنيتنا دى مُعَلِّمٌ

ياما ناس دخلت حياتنا وملوا أيامنا وحكاياتنا
قولنا عوضنا اللى فاتنا وبكرة تحلو السنين
أتارينا يا قلبى برضوا مهما عملنا مَش هَيرضوا
مَيْن زرعنا الْخَيْرِ فِى أرضه وقالنا متشكرين

آمنا اللى مالوش أمان وكبرنا الصغيرين
وحبينا اللى غدر وخان وعلينا فى الكدابين
واللى عملوا وِلاد حلال طلعوا ف الأخر شمال
على رَأَى المثل اللى قال غلطة الشاطر بألف
وحرص قبل ما تسلم

ياما ناس عاشت معانا وداقت أحلى سنين هوانا
حذرناهم من الخيانة حلفوا 100 مليون يمين
اتاريها هي هي حلقه جديدة فى تمثيلية
ناس تبان لَك نَاسٌ عَادِيَة وفى الحقيقه ممثلين

اغنية ادينا ماشيين

كلمات والحان وغناء: مصطفى كامل
مهندس صوت وماستر: خالد رؤوف
صولو: محمد عاطف

أضف تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.